Cała treść

Statystyki związane z wykorzystywaniem urządzeń rejestrujących GITD

Głowna Inspekcja Transportu drogowego udostępniła statystyki   związane z funkcjonowaniem systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, obejmujące okres od stycznia 2013 r. do września 2014 r.
Wskutek prowadzenia przez Inspekcję Transportu Drogowego kontroli ruchu drogowego w 2013 r. przy wykorzystaniu urządzeń rejestrujących, wykonanych zostało 1.674 tys.* zdjęć, które stanowiły podstawę do rozpoczęcia procedowania sprawy o wykroczenie.
Na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego, po weryfikacji wygenerowano 980 tys.** wezwań do właścicieli pojazdów z prośbą o wskazanie komu został on powierzony do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.
Na podstawie oświadczeń otrzymanych przez GITD, pracownicy Inspekcji w 2013 r. nałożyli łącznie 262 tys.*** mandatów.
Wskutek prowadzenia przez Inspekcję Transportu Drogowego kontroli ruchu drogowego w 2014 r. przy wykorzystaniu urządzeń rejestrujących, wykonanych zostało 1.244 tys.* zdjęć, które stanowiły podstawę do rozpoczęcia procedowania sprawy o wykroczenie.
Na podstawie zgromadzonego materiału dowodowego, po weryfikacji wygenerowano 676 tys.** wezwań do właścicieli pojazdów z prośbą o wskazanie komu został on powierzony do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.
Na podstawie oświadczeń otrzymanych przez GITD, pracownicy Inspekcji w 2014 r. nałożyli łącznie 328 tys.*** mandatów.

*Łącznie urządzenia rejestrujące wykonały 2,5 mln fotografii w 2013 r. i 1,9 mln w 2014 r., jednakże nie jest możliwe wszczęcie postępowania w przypadku, gdy nr rejestracyjny pojazdu jest nieczytelny, niewidoczny, brak jest tablicy rejestracyjnej itp.
** Podstawą do negatywnej weryfikacji są m. in.: zagraniczne numery rejestracyjne, nieczytelność zdjęcia, dwa lub więcej pojazdów w kadrze, pojazd uprzywilejowany (np. ambulans), niepełne dane właściciela z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
*** Liczba wystawionych mandatów może zawierać grzywny nałożone z tytułu wykroczeń popełnionych w roku poprzednim.

 

(Źródło: Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym)