Cała treść

Studenci Politechniki Warszawskiej w finale międzynarodowego konkursu Valeo Innovation Challenge 2017

Zespół SPMIP z Politechniki Warszawskiej znalazł się w finale Valeo Innovation Challenge 2017 w kategorii „Innowacja Technologiczna”. Jest zaledwie jedną z trzech wyróżnionych w ten sposób ekip.
Sukces to efekt pracy trzech studentów PW: Maksymiliana Krajewskiego z Wydziału Inżynierii Lądowej, Krystiana Rosłona z Wydziału Fizyki oraz Mateusza Zaborskiego, obecnie z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych, do niedawna z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Zgłosili oni do konkursu pomysł montowanego w samochodzie detektora, który wykryje lód na jezdni, niezależnie od jego grubości i rodzaju nawierzchni. Grubość lodu nie jest tu kluczowa – najważniejsze jest jego wykrycie, ostrzeżenie o złych warunkach na drodze, a co za tym idzie – zwiększenie naszego bezpieczeństwa. W swoim projekcie zespół z PW postanowił skupić się na stanie skupienia wody na drodze, a nie tylko na pomiarze temperatury panującej w otoczeniu samochodu, co jest stosowane, ale bywa bardzo zawodne.
Valeo Innovation Challenge to międzynarodowy konkurs dla studentów, którzy za jego sprawą mają szansę stworzyć dla przemysłu motoryzacyjnego innowacyjne i użyteczne rozwiązania oraz praktyki. Pomysły można było zgłaszać w dwóch kategoriach: „Nowe zastosowanie samochodów” (New ways of using cars) i „Innowacja Technologiczna” (Technological Innovation). Konkurencja była ogromna: do pierwszego etapu przysłano 1628 projektów z 80 krajów i 748 uczelni. Najpierw wybrano z tego grona 24 półfinalistów, a teraz siedmiu finalistów (w obu kategoriach).
Obecnie studenci pracują nad swoją finałową prezentacją. 26 października w Paryżu, podobnie jak pozostali finaliści, wystąpią przed jury. Dzień później poznamy zwycięzców konkursu. Najlepsze zespoły (w każdej z kategorii) otrzymają po 100 tys. euro, drużyny z drugich miejsc po 10 tys. euro. Laureaci będą też mieli możliwość założenia własnego start-upu w ramach programu inkubacyjnego firmy Valeo.

 
(Źródło: Politechnika Warszawska)