Cała treść

Samsung prezentuje platformę DRVLINE™ – śmiały krok w kierunku przyszłości autonomicznej

Otwarta, modułowa, skalowalna platforma jest pierwszą w swoim rodzaju; umożliwia producentom samochodów tworzenie zaawansowanych, indywidualnie dostosowanych samochodów przyszłości.
Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś nową platformę Samsung DRVLINE™, dzięki której pozycjonuje się jako najlepszy partner dla producentów OEM i dostawców MaaS (Mobilność jako usługa) na rynku pojazdów autonomicznych. DRVLINE™ to otwarta, modułowa i skalowalna platforma sprzętowa i programowa, która pozwala branży motoryzacyjnej projektować pojazdy zintegrowane z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, a także tworzyć fundamenty dla flot przyszłości.
– Samochody jutra zrewolucjonizują nasz społeczeństwo. Zmienią sposób, w jaki się poruszamy i sprawią, że nasze drogi staną się bezpieczniejsze – powiedział Young Sohn, President and Chief Strategy Officer w Samsung Electronics i Chairman of the Board w HARMAN. – Utworzenie platformy autonomicznej jest ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem, dlatego wymaga ścisłej współpracy całej branży. Za pośrednictwem platformy DRVLINE zapraszamy najlepszych i najzdolniejszych w przemyśle motoryzacyjnym, aby dołączyli do nas i już dzisiaj pomogli w kształtowaniu samochodu jutra.
Ogłoszenie przez firmę Samsung platformy na targach CES następuje rok po przełomowych dla spółki wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej dedykowanej branży motoryzacyjnej; powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz serii inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.
Wiele platform sprzętowych i programowych dla pojazdów autonomicznych sprawia, że użytkownik końcowy jest zmuszony do przyjęcia określonej technologii na zasadzie pakietu „wszystko albo nic”. Platforma DRVLINE™ została jednak zaprojektowana tak, aby dostawcy mogli współpracować, oprogramowanie można było dostosować lub ulepszać, a poszczególne elementy i technologie można było dodawać lub usuwać zgodnie z potrzebami. Dzięki temu platforma będzie przygotowana na innowacje, które nastąpią w przyszłości – co jest istotnym czynnikiem w tak szybko zmieniającej się branży: producenci OEM mogą wprowadzać na rynek najbardziej zaawansowane istniejące technologie autonomiczne, jednocześnie pracując nad innowacjami zmierzającymi do osiągnięcia 5 poziomu automatyzacji.
Platforma DRVLINE™ zawiera najlepsze w swojej klasie elementy i technologie, w których wykorzystano globalne doświadczenie firmy Samsung w elektronice, Internecie rzeczy i systemach wbudowanych, w tym pokładowych systemach obliczeniowych do automatyzacji poziomów 3, 4 i 5. Zawiera także zupełnie nowy system kamer przednich ADAS, stworzony przez firmy Samsung i HARMAN, zaprojektowany z myślą o wkrótce wprowadzanych standardach programu oceny nowych samochodów (NCAP). Należą do nich ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, o niebezpieczeństwie kolizji, wykrywanie pieszych i automatyczne hamowanie awaryjne.
– Podczas prowadzenia samochodu mózg człowieka stale wykonuje niezwykle złożone obliczenia – powiedział John Absmeier, SVP Autonomous/ADAS Strategic Business Unit w HARMAN i VP Smart Machines w Samsung Electronics. Jak daleko jest ta latarnia? Czy ten pieszy wejdzie na jezdnię? Ile czasu upłynie zanim światło żółte zmieni się w czerwone? Przemysł dokonał niesamowitych postępów w dziedzinie automatyzacji, ale zdolność obliczeniowa systemów pokładowych samochodów jest nadal daleka od mocy obliczeniowej naszych mózgów. Platforma DRVLINE dzięki otwartości i możliwościom obliczeniowym jest pierwszym ważnym krokiem w kierunku budowy ekosystemu zapewniającego pełną autonomię.
Samsung pojawia się na targach CES obok kilku swoich partnerów w dziedzinie ADAS i pojazdów kierowanych autonomicznie, w tym m.in.:

  • Oprogramowanie: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto;
  • Pokładowe systemy obliczeniowe: Graphcore, ThinCi, Infineon;
  • Łączność: Autotalks, Valens;
  • Czujniki: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz.

 

(Źródło: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.)