Minironda funkcjonują w wielu miastach Polski. Mają postać niskonakładowych rozwiązań stosowanych w celu upłynnienia ruchu drogowego. Najczęściej powstają na skrzyżowaniach ruchliwych dróg niższego szczebla.
Na środku skrzyżowania drogowcy malują okrąg, często w kolorze czerwonym lub białym i ustawiają znaki wskazujące kierunek ruchu. Lecz czy tego typu rozwiązania rzeczywiście potrafią sprostać zadaniom, jakie się im powierza? Jednym z tych zadań jest uspokojenie ruchu. Jednak pojawia się pytanie, czy kierowca który dojeżdża do 'płaskiego' ronda wyznaczonego jedynie poprzez namalowane oznakowanie poziome, zastosuje się do znaków na drodze. Aby skutecznie zachęcić kierowców do podporządkowania się zasadom ruchu na minirondach należy zadbać aby jego środek wyróżniał się, np. nawierzchnią.
Cała treść
Minirondo
Podobne teksty
Poziom (nie)bezpieczeństwa na drogach
Polska przoduje w UE w niechlubnej statystyce ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Według danych GUS i CARE (baza danych o wypadkach drogowych w UE), w 2008 r. zginęło w naszym kraju 5, 437 osób (na drugim miejscu są Włochy – 4,731 osób). Najważniejszą przyczyną wypadków był zły stan infrastruktury drogowej.
Unia Europejska pomoże w powstaniu Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 22 listopada br. umowę o dofinansowanie projektu Utworzenie Polskiego Obserwatorium Bezpieczeñstwa Ruchu Drogowego. Umowa przewiduje przekazanie dotacji ze środków Unii Europejskiej w kwocie 3 825 000 zł.
Zestawy głośnomówiące nie są aż tak skuteczne
Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego opublikował wyniki badań, na podstawie których stwierdzono, że wprowadzenie zakazu używania telefonu przez kierowcę w czasie jazdy nie wpływa znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Europejska strategia na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Europejska Komisja Bezpieczeñstwa Transportu (ETSC) przedstawiła plan kluczowych działañ, które docelowo mają podnieść poziom bezpieczeñstwa na unijnych drogach. Najważniejszym celem, jaki komisja chce osiągnąć jest zmniejszenie liczby wypadków.
System zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym uruchomiono w Bytomiu
W Bytomiu podsumowano 2 miesięczny okres pilotażowy automatycznego systemu zarządzania bezpieczeñstwem w ruchu drogowym. W tym czasie system zarejestrował 14 tysięcy wykroczeñ przekroczenia prędkości i przejazdu na czerwonym świetle.