W Bytomiu podsumowano 2 miesięczny okres pilotażowy automatycznego systemu zarządzania bezpieczeñstwem w ruchu drogowym. W tym czasie system zarejestrował 14 tysięcy wykroczeñ przekroczenia prędkości i przejazdu na czerwonym świetle.
To pierwszy tego typu tak kompleksowe rozwiązanie w Polsce. System posłuży przede wszystkim policji i straży miejskiej. Jego zaletą jest przede wszystkim integracja wszystkich miejskich fotoradarów oraz umożliwienie automatycznego przetwarzania zarejestrowanych wykroczeñ i tworzenia kompletnych dokumentacji mandatowych. Fotoradary wchodzące w skład systemu zlokalizowano w najbardziej newralgicznych punktach miasta. Są wyposażone w kamery wysokiej rozdzielczości. Wybrane fotoradary potrafią także odróżnić samochód osobowy od ciężarowego oraz zmierzyć prędkość pojazdów jednocześnie nadjeżdżających lub odjeżdżających. Dodatkowo rejestrują pojazdy, które wjeżdżają na skrzyżowanie lub przejście dla pieszych na czerwonym świetle. Wszystkie fotoradary są włączone do systemu za pośrednictwem modemów lub sieci światłowodowej. Tą drogą wszystkie informacje trafiają bezpośrednio do centrum mandatowego, gdzie za operator systemu może dowolnie analizować dane. Na potrzeby opracowania dokumentacji mandatowej system współpracuje z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców.
Cała treść
System zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym uruchomiono w Bytomiu
Podobne teksty
Poziom (nie)bezpieczeństwa na drogach
Polska przoduje w UE w niechlubnej statystyce ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Według danych GUS i CARE (baza danych o wypadkach drogowych w UE), w 2008 r. zginęło w naszym kraju 5, 437 osób (na drugim miejscu są Włochy – 4,731 osób). Najważniejszą przyczyną wypadków był zły stan infrastruktury drogowej.
Unia Europejska pomoże w powstaniu Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 22 listopada br. umowę o dofinansowanie projektu Utworzenie Polskiego Obserwatorium Bezpieczeñstwa Ruchu Drogowego. Umowa przewiduje przekazanie dotacji ze środków Unii Europejskiej w kwocie 3 825 000 zł.
Zestawy głośnomówiące nie są aż tak skuteczne
Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego opublikował wyniki badań, na podstawie których stwierdzono, że wprowadzenie zakazu używania telefonu przez kierowcę w czasie jazdy nie wpływa znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
Europejska strategia na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Europejska Komisja Bezpieczeñstwa Transportu (ETSC) przedstawiła plan kluczowych działañ, które docelowo mają podnieść poziom bezpieczeñstwa na unijnych drogach. Najważniejszym celem, jaki komisja chce osiągnąć jest zmniejszenie liczby wypadków.