Czesi rozpoczynają testy hybrydowego elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. Połączy on zalety dwóch technologii: mikrofalowej (DSRC) i satelitarnej (GPS/GPRS). Wszyscy użytkownicy systemu będą wyposażeni w proste i niedrogie urządzenia pokładowe.
System na drogach pierwszej kategorii tj. na autostradach i drogach ekspresowych będzie wykorzystywał technologię mikrofalową, a na płatnych odcinkach dróg drugiej kategorii automatycznie przełączy się na technologię satelitarną. Takie rozwiązanie pozwoli zmniejszyć koszt tworzenia i obsługi systemu. Takie rozwiązanie zapewnia także elastyczność systemy w możliwościach poboru opłat na drogach drugiej kategorii.
Cała treść
Czesi testują hybrydowy system elektronicznego poboru opłat na drogach
Podobne teksty
Ruszyła rejestracja w systemie viaTOLL
Rejestracja w systemie viaTOLL jest możliwa w 17 Punktach Dystrybucji zlokalizowanych w pobliżu dużych przejść granicznych oraz 16 Punktach Obsługi Klienta (POK). W Punktach tych po podpisaniu umowy oraz wniesieniu kaucji można odebrać urządzenia pokładowe viaBOX.
Budowa bramownic systemu viaTOLL szybko postępuje
Zbudowano już 30 bramownic elektronicznego systemu poboru opłat i wylano fundamenty pod kolejnych 40. Jeszcze 28 marca gotowe były tylko dwie. Tak szybki postęp prac jest możliwy dzięki prowadzeniu intensywnych prac w kilku miejscach jednocześnie. W ciągu miesiąca ich liczba przekroczy 100, a do 1 lipca w całej Polsce będzie gotowych 430 takich konstrukcji.
Struktura funkcjonalna KSAPO
Instytut Transportu Samochodowego wspólnie z firmami AutoGuard S.A. oraz FELA Management AG zaprezentowały 1 marca 2011 roku wyniki pilotażowego projektu o nazwie „Struktura funkcjonalna Krajowego Systemu Automatycznego Pobierania Opłat (KSAPO) za przejazd autostradami oraz drogami ekspresowymi”. Przeprowadzone badania potwierdziły , że wykorzystywanie pozycjonowania satelitarnego GPS oraz łączności GSM jest najlepszym rozwiązaniem dla wdrażania interoperacyjnych systemów […]
Podpisano kontrakt na wdrożenie i obsługę elektronicznego systemu poboru opłat w Polsce
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) i konsorcjum Kapsch TrafficCom podpisały kontrakt na wdrożenie i obsługę elektronicznego systemu poboru opłat (ESP) na sieci dróg o długości 1750 km. Na początku października GDDKiA ogłosiła, że Kapsch TrafficCom był najlepszym oferentem i został zwycięzcą przetargu.
Elektroniczne myto na Słowacji
Od blisko miesiąca na słowackich drogach funkcjonuje system elektronicznego poboru opłat. Został on oparty na technologii satelitarnej GPS.