Od blisko miesiąca na słowackich drogach funkcjonuje system elektronicznego poboru opłat. Został on oparty na technologii satelitarnej GPS.
Jest to dogodne rozwiązanie dla obszarów o urozmaiconym rozmieszczeniu dróg objętych opłatami, które w odróżnieniu od technologii mikrofalowej nie wymaga dodatkowych nakładów przy rozbudowie systemu. Wadą jest natomiast koszt eksploatacji systemu, który jest droższy od wspomnianej technologii.
Funkcjonujący na Słowacji system elektronicznego myta pokrywa 2400 km dróg, a opłatami są objęte wszystkie pojazdy o maksymalnej masie dopuszczalnej ponad 3,5 t. Partnerem technologicznym przedsięwzięcia jest firma Siemens, która przed uruchomieniem systemu dostarczyła łącznie 80.000 urządzeń pokładowych niezbędnych do jego funkcjonowania.
Cała treść
Elektroniczne myto na Słowacji
Podobne teksty
Ruszyła rejestracja w systemie viaTOLL
Rejestracja w systemie viaTOLL jest możliwa w 17 Punktach Dystrybucji zlokalizowanych w pobliżu dużych przejść granicznych oraz 16 Punktach Obsługi Klienta (POK). W Punktach tych po podpisaniu umowy oraz wniesieniu kaucji można odebrać urządzenia pokładowe viaBOX.
Budowa bramownic systemu viaTOLL szybko postępuje
Zbudowano już 30 bramownic elektronicznego systemu poboru opłat i wylano fundamenty pod kolejnych 40. Jeszcze 28 marca gotowe były tylko dwie. Tak szybki postęp prac jest możliwy dzięki prowadzeniu intensywnych prac w kilku miejscach jednocześnie. W ciągu miesiąca ich liczba przekroczy 100, a do 1 lipca w całej Polsce będzie gotowych 430 takich konstrukcji.
Struktura funkcjonalna KSAPO
Instytut Transportu Samochodowego wspólnie z firmami AutoGuard S.A. oraz FELA Management AG zaprezentowały 1 marca 2011 roku wyniki pilotażowego projektu o nazwie „Struktura funkcjonalna Krajowego Systemu Automatycznego Pobierania Opłat (KSAPO) za przejazd autostradami oraz drogami ekspresowymi”. Przeprowadzone badania potwierdziły , że wykorzystywanie pozycjonowania satelitarnego GPS oraz łączności GSM jest najlepszym rozwiązaniem dla wdrażania interoperacyjnych systemów […]
Podpisano kontrakt na wdrożenie i obsługę elektronicznego systemu poboru opłat w Polsce
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) i konsorcjum Kapsch TrafficCom podpisały kontrakt na wdrożenie i obsługę elektronicznego systemu poboru opłat (ESP) na sieci dróg o długości 1750 km. Na początku października GDDKiA ogłosiła, że Kapsch TrafficCom był najlepszym oferentem i został zwycięzcą przetargu.