Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego opublikował wyniki badań, na podstawie których stwierdzono, że wprowadzenie zakazu używania telefonu przez kierowcę w czasie jazdy nie wpływa znacząco na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
W badaniach analizie poddano miasta w stanach: Waszyngton (DK), Kalifornia, Nowy Jork, Wirginia i Maryland. Pierwsze trzy z wymienionych posiadają wprowadzony zakaz, czego efektem był spadek liczby wypadków i kolizji z powodu rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomo¶ci tekstowych o 5 procent. Dla porównania w sąsiednich stanach nie posiadających wprowadzonych zakazów ilo¶ć wypadków także zmniejszyła się o kilka procent.
Cała treść
Zestawy głośnomówiące nie są aż tak skuteczne
Podobne teksty
Poziom (nie)bezpieczeństwa na drogach
Polska przoduje w UE w niechlubnej statystyce ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Według danych GUS i CARE (baza danych o wypadkach drogowych w UE), w 2008 r. zginęło w naszym kraju 5, 437 osób (na drugim miejscu są Włochy – 4,731 osób). Najważniejszą przyczyną wypadków był zły stan infrastruktury drogowej.
Unia Europejska pomoże w powstaniu Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało 22 listopada br. umowę o dofinansowanie projektu Utworzenie Polskiego Obserwatorium Bezpieczeñstwa Ruchu Drogowego. Umowa przewiduje przekazanie dotacji ze środków Unii Europejskiej w kwocie 3 825 000 zł.
Europejska strategia na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Europejska Komisja Bezpieczeñstwa Transportu (ETSC) przedstawiła plan kluczowych działañ, które docelowo mają podnieść poziom bezpieczeñstwa na unijnych drogach. Najważniejszym celem, jaki komisja chce osiągnąć jest zmniejszenie liczby wypadków.
System zarządzania bezpieczeństwem w ruchu drogowym uruchomiono w Bytomiu
W Bytomiu podsumowano 2 miesięczny okres pilotażowy automatycznego systemu zarządzania bezpieczeñstwem w ruchu drogowym. W tym czasie system zarejestrował 14 tysięcy wykroczeñ przekroczenia prędkości i przejazdu na czerwonym świetle.