Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie oraz skonfigurowanie funkcjonalne i przetestowanie infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS poziom 2.
W ramach projektu powstanie centralna część systemu składająca się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (z uwagi na konieczność zapewnienia wyższego poziomu bezpieczenstwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), zapewniających obsługę połączeń głosowych, transmisję danych (GPRS) oraz sms-ów. System ten jest przewidziany dla obsługi sieci GSM-R w całym kraju. Lokalnym elementem systemu, objętym niniejszym
postępowaniem będzie podsystem radiowy składający się ze sterownika stacji bazowej (przewidzianego do instalacji we Wrocławiu) oraz kilkunastu stacji bazowych na odcinku 84 km linii kolejowej E 30 Legnica – Wegliniec – Bielawa Dolna. Ich głównym zadaniem będzie uzyskanie właściwego pokrycia sygnałem radiowym terenu wzdłuż linii kolejowej, niezbędnego dla świadczenia usług głosowych i transmisji danych dla potrzeb ETCS (umowa na pilotażowe wdrożenie ETCS poziom 2 na tym odcinku linii E 30 została zawarta 13 maja br. z Bombardier Transportation). Więcej tutaj.
Cała treść
Uruchomiono postępowanie przetargowe dotyczące budowy infrastruktury systemu GSM-R w Polsce
Podobne teksty
Moc 5,2 MW, waga 80 ton…
…Takie parametry najnowszej lokomotywy Siemensa VECTRON DC umożliwiają jej kursowanie prawie po wszystkich zelektryfikowanych liniach w Polsce. Lokomotywa Vectron zostanie pokazana na torach wystawienniczych podczas targów kolejowych „TRAKO” w Gdańsku.
Rektor WSEI do PKP
– Mam dla zarządu PKP propozycję, w zasadzie dobrą radę. Proponuję uruchomić program lojalnościowy dla klientów PKP (jeden dla wszystkich spółek). Punkty będzie można zbierać za przejechanie każdego kilometra (tak jak się zbiera w liniach lotniczych), ale z tą różnicą, że zbierają tylko te osoby, które jadąc pociągiem, będą miały włączoną odpowiednią aplikację, która pozwala na śledzenie ruchu tej osoby […]
Internet na szynach
W wielu krajach Europy Zachodniej notuje się wzrost pasażerów korzystających z przewozów kolejowych. Przewoźnicy starają się kusić podróżnych w różnorodny sposób. Odpowiednia polityka cenowa, komfort, wygoda, bezpieczeństwo podróży to tylko niektóre z argumentów.
Internet na dworcach kolejowych
Na wielu dworcach kolejowych pojawiły się web kioski czyli urządzenia PIAP. To w dosłownym tłumaczeniu publiczne punkty dostępu do internetu (Public Internet Access Point).