Cała treść

Dni Mercedesa w Mainnheim

Podczas organizowanej co dwa lata imprezie firmowej Mercedes-Benz zostały zaprezentowane nowe autobusy miejskie i podmiejskie, a także międzymiastowe i turystyczne. 6 tys.  gości z ponad 20 krajów  odwiedziło w dniach od 17 do 20 listopada bieżącego roku wystawę w Mainnheim. Obok nowości produktowych ważnym wydarzeniem MOT była prezentacja systemu FleetBoard oraz sympozjum na temat mobilności w przyszłości.

Organizowana co dwa lata firmowa impreza Mercedes-Benz jest magnesem przyciągającym prywatnych przewoźników  i specjalistów z branży lokalnej komunikacji publicznej ÖPNV z całej Europy.  Aż 6000 gości z ponad 20 krajów  odwiedziło w dniach od 17 do 20 listopada bieżącego roku – roku jubileuszu wyprodukowania pierwszego samochodu z silnikiem spalinowym – wystawę odbywającą się w mieście jego wynalazcy, Carla Benza. 125 lat temu Benz skonstruował pierwszy samochód, dziesięć lat później – autobus. Wydarzenie to dało początek niezwykłej tradycji i szybkiego rozwoju know-how, co zaowocowało bogatą ofertą innowacji przedstawionych w roku jubileuszu samochodów przez dział Mercedes-Benz Omnibusse.
Na powierzchni 3,5 tys. m. kw goście mieli możliwość zapoznania się z interesującym programem ramowym oraz z całą gamą autobusów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Reprezentowane były autobusy miejskie i podmiejskie, a także międzymiastowe i turystyczne. Wśród nich nowy Citaro Mercedes-Benz, który jako pierwszy autobus niskopodłogowy jest dostępny w wersji z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy ESP. Nowe produkty przedstawiono jednak nie tylko w grupie autobusów miejskich, także wśród autobusów turystycznych pojawiła się nowość: rolę okrętu flagowego na imprezie pełnił model Mercedes-Benz Travego Edition 1 z silnikiem  Euro VI. Wyposażony w nowy silnik BlueEfficiency Power i nową skrzynię biegów oraz spełniający wymagania normy emisji spalin Euro VI,  Travego Edition 1 wyznacza nowe standardy w dziedzinie rozwoju napędów przyszłości.
– Podczas Dni MOT goście mogli osobiście wypróbować nasze autobusy  na torze doświadczalnym. Gwiazdą był bez wątpienia nasz nowy Citaro – powiedział Roman Biondi, rzecznik marki w Mercedes-Benz Omnibusse EvoBus.
Innym ważnym wydarzeniem MOT była prezentacja systemu FleetBoard. Dotychczas  system zarządzania flotą autobusów był znany pod nazwą Omniplus BusFleet. Obecnie system telematyczny do obsługi autobusów międzymiastowych, turystycznych i miejskich został  udoskonalony i będzie w przyszłości udostępniany przez spółkę usług telematycznych, Daimler FleetBoard. „Zaufanie to dobra rzecz, zarządcy parków samochodowych wiedzą jednak, że przejrzystość jest jeszcze lepsza i w procesie zarządzania  rentownie działającego przedsiębiorstwa nieodzowna. Wspólnie z Daimler FleetBoard GmbH oferujemy zatem klientom specjalny system zarządzania flotą autobusów “, powiedziała Angela Titzrath-Grimm, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w spółce  Daimler Buses.

– Mamy przeszło dziesięcioletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania flotami pojazdów użytkowych -dodał Markus Lipinsky, dyrektor zarządzający Daimler FleetBoard. – W czasach wysokich cen oleju napędowego nasi klienci szczególnie cenią sobie możliwość znaczącego zmniejszenia zużycia paliwa za pomocą  FleetBoard –

Sympozjum Mercedes-Benz rozpoczęło się pierwszego dnia MOT, cyklem  czterech odczytów  poświęconych tematyce mobilności przyszłości.  Z dużym zainteersowaniem oczekiwano referatu „ÖPNV im Spannungsfeld von Politik und Wirtschaft“ (ÖPNV na styku polityki i gospodarki) Winfrieda Hermanna, ministra komunikacji i infrastruktury Badenii-Wirttem¬bergii.

-Sympozjum Mercedes-Benz miało na celu kształtowanie mobilności dnia jutrzejszego i przedyskutowanie wspólnie z klientami i ekspertami możliwości, jakie otwierają się przed lokalną komunikacją publiczną – powiedziała Angela Titzrath-Grimm, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w spółce Daimler Buses. Uczestnictwo znakomitych dyskutantów pomogło nam również w tym roku sprostać  tym zamierzeniom.