Cała treść

Podpisano umowę na wdrażanie karty miejskiej oraz systemu informacji w Radomiu

14 maja br. dyrektor MZDiK w Radomiu – Kamil Tkaczyk podpisał umowę z wykonawcą (firma R&G Plus z Mielca), który będzie wdrażał kartę miejską oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Radomiu. W imieniu wykonawcy, podpisy złożyli Mieczysław Lenart i Daniel Rączka.Pierwszym zadaniem wykonawcy będzie skompletowanie sprzętu niezbędnego do rozpoczęcia etapów pilotażowych. W przypadku Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej pilotaż powinien ruszyć w terminie do trzech miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca zamontuje do tego czasu w sześciu autobusach obsługujących tę samą linię komplet urządzeń pokładowych, czyli autokomputer, tablice informacji pasażerskiej, moduł zapowiedzi głosowych przystanków oraz dwusystemowe kasowniki, umożliwiające odczyt danych z kart miejskich, a także kasowanie tradycyjnych biletów papierowych. Ponadto na przystanku Malczewskiego / Kelles-Krauza zamontowana zostanie pierwsza tablica elektroniczna, zaś w siedzibie MZDiK powstanie stanowisko dyspozytorskie. Pilotaż Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej umożliwi między innymi sprawdzanie, jak w praktyce działa lokalizacja pojazdów na cyfrowej mapie miasta oraz dostarczanie informacji o czasie przejazdu autobusów przez poszczególne przystanki.
Etap pilotażowy karty miejskiej powinien być wdrożony w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy. Wykonawca będzie musiał w tym czasie zamontować urządzenia pokładowe we wszystkich pozostałych autobusach – czyli w 179 pojazdach. Firma dostarczy też serwer, czytniki dla kontrolerów oraz utworzy pierwsze stanowiska personalizacji i doładowywania kart. Miasto otrzyma także pierwszą, testową partię kart miejskich. Na początek będzie to kilkaset sztuk. Celem pilotażu karty miejskiej będzie potwierdzenie podstawowych funkcjonalności tego systemu. Jesienią wyłoniona zostanie, prawdopodobnie w drodze losowania bądź konkursu, stuosobowa grupa użytkowników komunikacji miejskiej, którzy otrzymają testowe egzemplarze nośników biletów. Zadaniem tych osób będzie korzystanie z kart i ich sprawdzanie.
Obecnie kończone są prace nad wzorem graficznym karty miejskiej.
Firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg na wdrażanie w Radomiu karty i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ma na koncie podobne realizacje między innymi w Olsztynie i Kielcach. Wartość radomskiego projektu to 8 milionów 839 tysięcy złotych, zaś dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (w ramach działania 5.1 – Innowacje w komunikacji miejskiej) wynosi 85 procent kosztów kwalifikowanych, czyli w sumie aż ponad sześć milionów złotych.

(Źródło: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji)