Rusza przetarg na wykonawcę centralnego odcinka Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego. Szesnastokilometrową trasą, łączącą Bielany z Mokotowem, warszawscy rowerzyści pojadą wiosną 2014 r.
Działające już skrajne odcinki Szlaku wkrótce połączy najdłuższy, centralny fragment tej trasy. W ramach tej inwestycji powstaną nie tylko pasy i ścieżki rowerowe, ale również szerokie – miejscami o szerokości sięgającej 10 m – promenady pieszo-rowerowe, biegnące tuż nad brzegiem rzeki.
‘’Nasze miasto ma najwięcej w Polsce, bo ponad 300 km tras dla rowerów. Systematycznie łączymy istniejące już drogi, dobudowując brakujące odcinki lub wytyczając specjalne pasy dla rowerzystów tam, gdzie brakuje ich najbardziej. Cieszę się, że warszawiacy coraz chętniej wybierają dwa kółka i lubią spędzać czas nad Wisłą, którą staramy się przybliżyć porządkując miejskie plaże, remontując bulwary, inwestując w plażową infrastrukturę. Dzięki tej inwestycji będą mogli szybko przemieścić się rowerem z północy na południe stolicy, ale też wybrać się na rowery rekreacyjnie, by podziwiać piękno warszawskiej Wisły’’ – mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
Zgodnie z ogłoszonym przetargiem, prace nad trasą zostaną podzielone na cztery etapy. W pierwszym z nich powstanie odcinek od mostu M. Skłodowskiej-Curie do ul. Boleść. Następnie wykonany zostanie etap pomiędzy mostem Poniatowskiego i Cyplem Czerniakowskim, do wysokości ul. Zaruskiego. Obie te części połączy ścieżka rowerowa budowana w ramach trwającej modernizacji nadwiślańskich bulwarów. Kolejny odcinek zostanie przygotowany wzdłuż ul. Czerniakowskiej, od ul. Zagórnej do ul. Wolickiej. W ostatnim etapie w ciągu ul. Wał Zawadowski powstaną nowe, szerokie pobocza, udostępnione dla ruchu rowerowego. Towarzyszyć im będą urządzenia spowalniające ruch uliczny. Łącznie w ramach zamówienia przygotowanych zostanie ponad 16 km tras rowerowych, z czego 12,15 m to zupełnie nowe połączenia, budowane od podstaw. Łącznie Szlak obejmie 34 km, w tym 27 km całkiem nowych dróg dla rowerów.
Nadwiślański Szlak Rowerowy jest częścią projektu „Warszawski Węzeł Wodno – Rowerowy „Pedałuj i płyń” (bike & sail) – etap I” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Działanie 6.4 „Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym”.
(Źródło: Urząd m.st. Warszawy)