Cała treść

Południowa obwodnica Warszawy otwarta

Od 31 lipca br.  kierowcy wjeżdżający do Warszawy od zachodu autostradą A2 pojadą trasą o parametrach drogi ekspresowej aż do al. Krakowskiej. Oddany do ruchu odcinek zgodnie ze standardami wdrażanymi przez GDDKiA od 2008 roku objęty jest 5-letnią gwarancją. Trasa odciąży mieszkańców Piastowa i Ursusa a kierowcom pozwoli na sprawniejszą podróż w kierunku Wrocławia lub Krakowa. Mimo, że będzie obowiązywała na nim tymczasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 70 km/h i miejscami do 50 km/h ten 6-kilometrowy odcinek pozwoli dojeżdżającym z Pruszkowa, Grodziska czy Żyrardowa zaoszczędzić w drodze do pracy kilkanaście minut. Kierowcy jadący z zachodu autostradą A2 lub S8 Konotopa-Powązkowska w węźle Konotopa wjadą na trasę główną, gdzie będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Do końca sierpnia oddany zostanie również fragment trasy od Al. Krakowskiej do lotniska Chopina. Będzie to kolejny około 5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej, który mieszkańcom Warszawy zapewni połączenie z węzłem Marynarska oraz bezproblemowy dojazd na lotnisko od strony Poznania. Z kolei we wrześniu planowane jest otwarcie ostatniego około 2-kilometrowego fragmentu POW.
Na łącznicy węzła Konotopa, na pasach ruchu od strony trasy ekspresowej S8 Konotopa–Powązkowska, po raz pierwszy na drogach krajowych województwa mazowieckiego zostało zastosowane uzupełniające oznakowanie poziome. Kierowcy podróżujący tą trasą dostaną dodatkową informację w postaci symboli tras wymalowanych na jezdni, na które doprowadzi ich konkretny pas. Oznakowanie to ułatwi użytkownikom dróg poruszanie się w obszarze węzła i wybór odpowiedniego pasa ruchu.
Od  połowy czerwca kierowcy korzystają z pierwszego dwukilometrowego odcinka trasy NS pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko (MPL Okęcie) i Marynarska. Jest to alternatywny dojazd do lotniska Chopina w Warszawie.

(Źródło: GDDKiA)