Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozpoczął 22 sierpnia br. kampanię promującą Europejski Dzień bez Samochodu, który będzie obchodzony – jak co roku – 22 września.
W ramach kampanii, na tyłach wybranych autobusów oraz na burtach części tramwajów można zobaczyć reklamy przedstawiające „smutny” samochód, za którym unosi się potężna smuga dymu. „Smutek” samochodu wynika z tego, że „zdaje on sobie sprawę z tego, że przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza”.
ZTM w ten sposób chce przypomnieć wszystkim zmotoryzowanym, że 22 września, w czasie Europejskiego Dnia bez Samochodu powinni swoje „cztery kółka” zostawić w garażach lub na parkingach i przesiąść się do komunikacji miejskiej, która tego dnia, zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Warszawy, będzie bezpłatna. Bez biletu będzie można podróżować nie tylko autobusami, tramwajami, metrem i pociągami SKM, ale również pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej na obszarze obowiązywania Wspólnego Biletu.
W ramach kampanii, w trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu – poprzedzającego Europejski Dzień bez Samochodu – będzie można zobaczyć również plakaty i spoty informacyjne, a na parkingach P+R będzie można otrzymać specjalne ulotki i drobne upominki.
Organizatorzy liczą na to, że wszystkie osoby, które do tej pory nie korzystały jeszcze z warszawskiej komunikacji miejskiej przekonają się, m.in. dzięki tej kampanii, że warto z niej korzystać regularnie.
(Źródło: ZTM w Warszawie)