17 stycznia br. w Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisano umowę o dofinansowanie projektu wartego ponad 186,7 mln zł na Dostosowanie infrastruktury tramwajowej w Warszawie do potrzeb związanych z eksploatacją tramwajów niskopodłogowych. Projekt jest prowadzony w ramach Priorytetu VII – Transport przyjazny środowisku, działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych i uzyskał dofinansowanie w wysokości blisko 89, 4mln zł. Prace nad nim trwają od czerwca 2010 r. a ich zakończenie planowane jest na grudzień 2015 r.
Zakres inwestycji obejmie modernizację torowisk tramwajowych o łącznej długości 4,08 km, w tym:
- projekt oraz wykonanie remontu torowiska tramwajowego w węźle rozjazdowym na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Nowowiejską;
- modernizację trasy tramwajowej w al. Jana Pawła II (odc. Rondo ONZ – ul. Elektoralna);
- przebudowę torowiska w ciągu ul. Obozowej na odcinku od ul. Młynarskiej do pętli tramwajowej Koło (wraz z pętlą);
- przebudowę skrzyżowania torowego na wyspie centralnej skrzyżowania ul. Chałubińskiego/Al. Jerozolimskie/Al. Jana Pawła II.
W ramach projektu wybudowane lub przebudowane zostaną podstacje trakcyjne: Goleszowska, Grzybowska, Jagiellońska, Filtrowa, Krucza, Boboli, Annopol, Tyniecka, Sokratesa, Niska, Staniewicka, Woronicza.
Korzyści z realizacji projektu Tramwajów Warszawskich czerpać będą przede wszystkim pasażerowie, którzy dzięki zmodernizowanym torowiskom sprawnie i szybko przemieszczą się po mieście, szczególnie w godzinach szczytu. Nowoczesna infrastruktura wpłynie pozytywnie na zmniejszenie poziomu drgań i hałasu komunikacyjnego oraz zanieczyszczenia środowiska.
(Źródło: CUPT)