Cała treść

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbudują nowy, centralny system informacji pasażerskiej

PLK chcąc zapewnić jednolity, wysoki standard informacji pasażerskiej i poprawić obsługę podróżnych, zdecydował o budowie centralnego systemu informacji pasażerskiej, który zastąpi kilkadziesiąt działających obecnie. Wdrożenie projektu pozwoli ograniczyć koszty funkcjonowania systemu informacji, przy jednoczesnym zwiększeniu jego sprawności. Umożliwi też wprowadzenie automatycznego, zdalnego sterowania urządzeniami. Nowy system ujednolici stosowane obecnie rozwiązania, będzie go można łatwiej aktualizować, modyfikować i wprowadzać niezbędne zmiany – jak choćby w czasie korekty lub zmiany rozkładu jazdy. Zmiany pozwolą też uruchomić w przyszłości system na wszystkich stacjach, na których do tej pory dynamicznej informacji pasażerskiej nie było. Koszt budowy nowego systemu informatycznego PLK sfinansuje ze środków własnych. W czwartym kwartale tego roku ruszą pierwsze testy systemu.
Zarządzanie informacją pasażerską PLK przejęła w grudniu 2013 roku. Od tego momentu na stacjach wyposażonych w nagłośnienie, bądź urządzenia do prezentowania informacji wizualnej, podróżni otrzymują komunikaty według jednego, uzgodnionego z przewoźnikami standardu, spełniającego wymagania UE. Od ponad roku PLK troszczy się także o plakatowe rozkłady jazdy oraz ich rozmieszczenie na wszystkich stacjach i przystankach w Polsce. Na stronie internetowej www.plk-sa.pl uruchomiono także portal pasażera, na którym podróżni mogą wyszukać dowolne połączenie, wydrukować plakatowy rozkład jazdy dla każdego przystanku w kraju oraz pobrać sieciowy rozkład jazdy. PLK udostępniła także aplikację na smartfony – Rozkład Kolejowy. Dzięki niej można także wyszukiwać dowolne połączenia wszystkich przewoźników i w czasie rzeczywistym monitorować ruch interesujących nas połączeń. Aplikacja działa na platformach Android, iOS oraz Windows Phone.

(Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A)