Cała treść

Nowa aplikacja pomagająca upłynnić ruch pasażerów na wrocławskim lotnisku

Wrocławski Port Lotniczy zaczął korzystać ze specjalnej aplikacji, która pozwala zmniejszyć praktycznie do zera kolejki na lotnisku. Program komputerowy uwzględniając rozkład lotów i liczbę pasażerów, którzy zakupili bilety pokazuje ile stanowisk do odprawy trzeba otworzyć, aby przebiegała ona płynnie i bez opóźnień. Za jego pomocą można także określić ile będzie trwała odprawa wszystkich pasażerów z danego lotu.
‘Tu każda minuta się liczy, bo nawet małe spóźnienie podczas odprawy może poważnie  opóźnić start samolotu. Wszystko musi przebiegać płynnie i bez zarzutu. Prace teraz ułatwia nam właśnie ten system” – mówi Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska.
Aplikacje pomogli stworzyć studenci Politechniki Wrocławskiej, a jej działanie nadzoruje pracownik lotniska.
System jest pomocny również w sytuacji, gdy jakiś pasażer nie pojawił się w bramce (gate), przez którą wsiada się do samolotu. Wtedy można sprawdzić w aplikacji czy dany podróżny pojawił się w ogóle na odprawie i czy warto na niego czekać, bo jest np. w toalecie, czy nie ma to sensu.
Wrocławskim rozwiązaniem już zachwycił się świat lotniczy.
”Pokazaliśmy ją kolegom z branży lotniczej podczas dużego spotkania przedstawicieli  ponad tysiąca lotnisk z całego świata. Otwierali szeroko oczy ze zdziwienia i podziwu”  – mówi Dariusz Kuś.
Aplikacja jest kolejnym etapem dużego autorskiego projektu wrocławskiego lotniska „Stop Kolejkom”.  Wrocławskie lotnisko wprowadza go w ramach podnoszenia jakości obsługi pasażerów. Służy usprawnianiu odprawy biletowo-bagażowej, kontroli dokumentów i odbioru bagaży. Dzięki tym działaniom i nowinkom technicznym lotnisko może określić nasilenie ruchu pasażerskiego, zaplanować pracę z dużym wyprzedzeniem i lepiej się do niej przygotować.
Najbardziej zyskują na tym pasażerowie, którzy komfortowo, szybko i sprawnie są obsługiwani we wrocławskim porcie lotniczym.

(Źródło: Urząd Miejski Wrocławia)