Wrocławski Port Lotniczy zaczął korzystać ze specjalnej aplikacji, która pozwala zmniejszyć praktycznie do zera kolejki na lotnisku. Program komputerowy uwzględniając rozkład lotów i liczbę pasażerów, którzy zakupili bilety pokazuje ile stanowisk do odprawy trzeba otworzyć, aby przebiegała ona płynnie i bez opóźnień. Za jego pomocą można także określić ile będzie trwała odprawa wszystkich pasażerów z danego lotu.
‘‘Tu każda minuta się liczy, bo nawet małe spóźnienie podczas odprawy może poważnie opóźnić start samolotu. Wszystko musi przebiegać płynnie i bez zarzutu. Prace teraz ułatwia nam właśnie ten system” – mówi Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska.
Aplikacje pomogli stworzyć studenci Politechniki Wrocławskiej, a jej działanie nadzoruje pracownik lotniska.
System jest pomocny również w sytuacji, gdy jakiś pasażer nie pojawił się w bramce (gate), przez którą wsiada się do samolotu. Wtedy można sprawdzić w aplikacji czy dany podróżny pojawił się w ogóle na odprawie i czy warto na niego czekać, bo jest np. w toalecie, czy nie ma to sensu.
Wrocławskim rozwiązaniem już zachwycił się świat lotniczy.
”Pokazaliśmy ją kolegom z branży lotniczej podczas dużego spotkania przedstawicieli ponad tysiąca lotnisk z całego świata. Otwierali szeroko oczy ze zdziwienia i podziwu” – mówi Dariusz Kuś.
Aplikacja jest kolejnym etapem dużego autorskiego projektu wrocławskiego lotniska „Stop Kolejkom”. Wrocławskie lotnisko wprowadza go w ramach podnoszenia jakości obsługi pasażerów. Służy usprawnianiu odprawy biletowo-bagażowej, kontroli dokumentów i odbioru bagaży. Dzięki tym działaniom i nowinkom technicznym lotnisko może określić nasilenie ruchu pasażerskiego, zaplanować pracę z dużym wyprzedzeniem i lepiej się do niej przygotować.
Najbardziej zyskują na tym pasażerowie, którzy komfortowo, szybko i sprawnie są obsługiwani we wrocławskim porcie lotniczym.
(Źródło: Urząd Miejski Wrocławia)