7 tys. aktywnych użytkowników, 15 tys. wypożyczeni, czyli średnio po 1 tys. dziennie. Tak wygląda statystyka po dwóch tygodniach działania systemu miejskich wypożyczalni rowerów. ”Chcemy, żeby jeszcze w tym roku KMKBike dojechał do Nowej Huty” – zapowiedział Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKIT.
Obecnie system KMKBike to 29 wypożyczalni i 270 rowerów. ”Po dwóch tygodniach działania mamy trzy razy więcej użytkowników niż w poprzednim sezonie. Ponieważ KMKBike cieszy się wielką popularnością w ciągu najbliższych miesięcy chcemy zamontować kilka nowych stacji na trasie do Nowej Huty” – zapowiada Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKIT.
Warto wiedzieć, że obecnie administrowanie systemem rowerów miejskich przejął ZIKIT. ”W ciągu kilku najbliższych tygodni chcemy z systemem miejskich rowerów w pełni zintegrować Krakowską Kartę Miejską” – zaznaczył Jerzy Marcinko. Obecnie jej posiadacze mogą wypożyczać rowery na kartę, jednak wcześniej należy ją zarejestrować na stronie KMKBike. Po integracji systemów, wypożyczenie rowerów na kartę miejską nie będzie wymagało dodatkowych formalności. ”Ponieważ okres pełnej integracji obu systemów wydłuża się, w ramach rekompensaty z obiecanych 40 darmowych minut będą mogli korzystać wszyscy użytkownicy KMKBike” – zapowiedział dyrektor ZIKIT. Po integracji obu systemów z darmowych 40 minut będą korzystali tylko posiadacze KKM. Pozostali użytkownicy będą mogli za darmo jeździć 20 minut.
To nie koniec dobrych informacji dla rowerzystów. W tym roku system ścieżek rowerowych zostanie uzupełniony o kolejnych 7 kilometrów tras, nie licząc tych, które powstaną wraz z inwestycjami drogowymi i tramwajowymi. Co więcej, wyznaczone zostaną kolejne kontrapasy rowerowe w ulicach: Senatorskiej, Garncarskiej, Michałowskiego, Szlak, Józefińskiej, Olszańskiej, Szpitalnej, Rękawka, Staromostowej, Przy Moście, Grochowskiej, Racławickiej.
ZIKiT prowadzi też konsultacje odnośnie możliwość wytyczenia w mieście kilku tras, które przecinają centrum i które są odpowiednie dla prowadzenia ruchu rowerowego po jezdni. Projekt polegałby na wymalowaniu oznaczeń, wzorowanych na szlakach turystycznych PTTK. Takie rozwiązanie ułatwiłoby poruszanie się rowerem po Krakowie, przez co zwiększyłby się udział jednośladów w ruchu ogólnym.
(Źródło: Urząd Miasta Krakowa)