Cała treść

„Safe & Sober”

Dnia 26 maja br. odbyło się spotkanie w ramach kampanii „Safe & Sober” (Bezpieczny i trzeźwy) zorganizowane w siedzibie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Inicjatorem wydarzenia była Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC), zaś gospodarzami: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Instytut Transportu Samochodowego. Dyskusję otworzyli szefowie w/wym. instytucji: Antonio Avenoso (ETSC), Maciej Mosiej (KRBRD) oraz Marcin Ślęzak (ITS). Panowie podkreślili znacznie wspólnych przedsięwzięć oraz potrzebę wymiany dobrych praktyk, które przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. przedstawiciele: Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu, Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komendy Głównej Policji, Instytutu Transportu Samochodowego, Partnerstwa dla Bezpieczeństwa, Centrum Inicjatyw na rzecz poprawy BRD, Instytutu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, Polskiego Związku Motorowego.
Moderatorem dyskusji była Pani Ilona Buttler – psycholog transportu, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego w Instytucie Transportu Samochodowego.
Celem spotkania kilkudziesięciu europejskich specjalistów z zakresu brd było omówienie kierunku działań w walce z nietrzeźwymi kierowcami z uwzględnieniem blokad alkoholowych, które jak podkreślił Dyrektor ETSC mogą rocznie uratować 5,5 tys. osób. Eksperci zwrócili również uwagę na metody walki z nietrzeźwymi kierowcami, problemy związane z kształtowaniem i egzekucją dopuszczalnego limitu stężenia alkoholu we krwi, a także rozwiązania ukierunkowane na ograniczenie skali tego zjawiska w grupach początkujących kierowców.
Kampania „Safe & Sober” zainicjowana została przez ETSC w 2007 roku, a jej celem jest zachęcenie polityków, prywatne przedsiębiorstwa, a także osoby mające wpływ na kształtowanie opinii społecznej do podejmowania konsekwentnych działań na rzecz ograniczenia szkód związanych obecnością alkoholu w transporcie drogowym.

(Źródło: Instytut Transportu Samochodowego)