Cała treść

Pierwsza elektryczna autostrada Siemensa w USA

Po raz pierwszy elektryczne ciężarówki zasilane z linii napowietrznej będą jeździć drogami w USA. South Coast Air Quality Management District (SCAQMD), amerykańska agencja ds. zanieczyszczeń powietrza na Południowym Wybrzeżu w Kalifornii, pozwoliła Siemensowi zainstalować testowy odcinek e-autostrady niedaleko największych portów USA w Los Angeles i Long Beach.
W projekcie e-autostrad wybrane trasy zostały zelektryfikowane za pomocą linii napowietrznej. W rezultacie specjalnie wyposażone ciężarówki pobierają energię elektryczną w taki sam sposób jak tramwaje. We współpracy z Grupą Volvo i jej marką Mack Siemens opracowuje na cele tego projektu pokazowy pojazd, a także współpracuje z lokalnymi, kalifornijskimi firmami, których pojazdy również będą uczestniczyć w testach.
Napowietrzne przewody zostaną zainstalowane w obu kierunkach niedaleko Los Angeles – w Carson. Projekt rozpocznie się w lipcu 2015 roku i będzie trwać rok. Na etapie testów będzie tą trasą podróżować nawet do czterech ciężarówek  każdego dnia. E-ciężarówki zostaną wyposażone w napęd hybrydowy i inteligentne odbieraki prądu. Zasilane energia elektryczną z linii napowietrznych pojazdy nie będą wytwarzać szkodliwych spalin. Na drogach bez linii napowietrznych ciężarówki będą korzystać z napędu hybrydowego, zasilanego silnikiem diesla, sprężonym gazem ziemnym, akumulatorem lub innym źródłem energii. Odbierak prądu pozwala na manewr wyprzedzania i automatyczne podłączenie i odłączenie przy prędkościach do 90 kilometrów na godzinę.
Z ekologicznego i ekonomicznego punktu widzenia koncepcja e-autostrad jest szczególnie korzystna w przypadku intensywnie użytkowanych tras, na przykład pomiędzy portami, terenami przemysłowymi, centrami transportu towarowego i głównymi terminalami przeładunkowymi. Porty w Los Angeles i Long Beach czekają na ekologiczne rozwiązanie dla odcinka autostrady I-710 opracowywane w ramach projektu Zero Emission I-710. Każdego dnia odbywa się tam około 35 tysięcy przejazdów wahadłowych. Stąd pomysł stworzenia bezemisyjnego korytarza transportu wahadłowego pomiędzy dwoma portami morskimi i kolejowym centrum przeładunkowym, które znajduje się w odległości około 30 kilometrów. Pomoże to zmniejszyć negatywny wpływ transportu na środowisko w regionie, który cierpi z powodu dużych ilości smogu. Celem jest całkowite zlikwidowanie emisji spalin w tej lokalizacji, zmniejszenie zużycia paliw kopalnych, obniżenie kosztów działania i stworzenie podstawy do przyszłego komercyjnego wykorzystywania tego systemu.

(Źródło: Siemens Sp. z o.o.)