Cała treść

Zielona fala na ul. Żwirki i Wigury w Warszawie

Nowe przejazdy rowerowe i „zielona fala” – takie zmiany pojawią się na 9 skrzyżowaniach z sygnalizacją na ul. Żwirki i Wigury.
ZDM w Warszawie wiosną zakończył pierwszy etap budowy drogi dla rowerów na ul. Żwirki i Wigury. Między ul. Racławicką i Miecznikowa. Wybudowano 2,5 km nowej infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. W planach jest budowa kolejnego odcinka drogi rowerowej i chodnika, aż do ul. 17 Stycznia. Wymaga to dostosowania sygnalizacji świetlnej na całym ciągu ul. Żwirki i Wigury – wyznaczenie przejazdów dla rowerów obok przejść dla pieszych.
Jest to też doskonała okazja, aby dostosować sygnalizacje świetlne do pracy w koordynacji. Dzięki dostosowania programów sygnalizacji i wprowadzeniu algorytmów koordynacyjnych, możliwe będzie uzyskanie efektu “zielonej fali”. W połowie października ogłoszono przetarg na zaprojektowanie zmian w sygnalizacji.
Przetarg obejmuje opracowanie projektów sygnalizacji świetlnej na 9 skrzyżowaniach i przejściach na ul. Żwirki i Wigury (z ul. 17. Stycznia, przy przystanku Leżajska, ul. 1. Sierpnia, ul. Wyględowską, ul. Racławicką, ul. Pruszkowską, ul. księcia Trojdena, ul. Banacha i ul. Wawelską). Zmiany obejmą też skrzyżowania ul. Racławickiej z ul. Miłobędzką i ul. Do Fortu.
Równocześnie warszawski ZDM przygotowuje dokumentację dla pełnej przebudowy sygnalizacji na skrzyżowaniu ul. Żwirki i Wigury z ul. Hynka i ul. Sasanki. To skrzyżowanie również zostanie włączone w koordynację. W ten sposób, efekt “zielonej fali” będzie możliwy na blisko 5-kilometrowym odcinku ul. Żwirki i Wigury oraz na ul. Racławickiej (ok. 1,5 km).
Wybrany wykonawca będzie miał czas na zrealizowanie dokumentacji do 20 grudnia. Wdrożenie zmian jest planowane w przyszłym roku.

 
(Źródło: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie)