Cała treść

Polscy studenci w finale międzynarodowych zawodów – Hyperloop

Hyper Poland University Team, którego trzon tworzą studenci Politechniki Warszawskiej i Politechniki Wrocławskiej zbiera fundusze na budowę ultraszybkiej kapsuły. Weźmie ona udział w finale międzynarodowego konkursu firmy SpaceX inspirowanego przez Elona Muska.
Zawody Hyperloop Pod Competition mają wyłonić najlepszą akademicką konstrukcję kapsuły Hyperloop, która w przyszłości umożliwi podróżowanie z prędkością ok. 1 000 km/h. Zespół Hyper Poland University Team, tworzą studenci Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych z Politechniki Wrocławskiej oraz Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów i trzech innych Kół Naukowych  z Politechniki Warszawskiej. Współpracują oni z Hyper Poland, jednym z 20 start-upów, które prezentowały się w tym roku na Hannover Messe.
Drużyna jako jedyna ekipa z Europy Środkowo-Wschodniej, a zarazem jedna z czterech europejskich zespołów, zakwalifikowała się do finału zawodów.
Żeby wybudować prototyp kapsuły i pojechać na konkurs do Stanów Zjednoczonych, potrzeba minimum 150 tys. złotych. Zgromadzenie takich środków to duże wyzwanie dla zespołu złożonego ze studentów, dlatego postanowili oni zbierać pieniądze na portalu crowdfundingowym.

 

O Hyperloop

 
Hyperloop to ultranowoczesny środek transportu. Łączy elastyczność samochodu, szybkość samolotu i wygodę pociągu. Kapsuła pojazdu porusza się w rurze, w której panuje bardzo niskie ciśnienie. Wykorzystuje do tego lewitację magnetyczną. Dzięki tym uwarunkowaniom podróż z Warszawy do Wrocławia mogłaby trwać zaledwie 23 minuty. Poza samymi pojazdami i rurami, w których miałyby się poruszać, powstać mają także dworce, ulokowane w centrach miast. Pomysłodawcą Hyperloopa jest Elon Musk, właściciel firmy SpaceX.

 

Hyper Poland University Team

 
Zawody Hyperloop Pod Competition odbędą się pod koniec sierpnia 2017 roku w Kalifornii. 24 zespoły z całego świata, które zakwalifikowały się do finału, będą wówczas testować swoje kapsuły na specjalnie przygotowanym torze. Ma on długość ok. 1,5 kilometra i średnicę 2 metrów. Opracowane przez studentów konstrukcje mają osiągnąć jak największą prędkość, by potem bezpiecznie wyhamować.

 
(Źródło: Ministerstwo Rozwoju)