Cała treść

Bezpieczeństwo priorytetem Warszawy

Zmiany w organizacji ruchu, aktywne przejścia, dodatkowe oświetlenie, azyle – rozpoczynają się prace, które jeszcze w tym roku znacznie poprawią bezpieczeństwo na kilkuset przejściach dla pieszych w Warszawie. Rozpoczął się także audyt bezpieczeństwa na przejściach w kolejnych czterech dzielnicach.
W tym roku Zarząd Dróg Miejskich zaplanował kilkaset modernizacji poprawiających bezpieczeństwo pieszych. To przede wszystkim wdrażanie szczegółowych rekomendacji audytorów – poprawa oświetlenia, widoczności, budowa progów zwalniających, azyli i sygnalizacji świetlnych. Jak wynika z danych zaprezentowanych w „Raporcie o stanie bezpieczeństwa drogowego w Warszawie 2016”, ponad połowa wypadków zdarzyła się na skrzyżowaniach, a blisko 70 proc. najechań na pieszych miało miejsce na przejściach.
Wkrótce rozstrzygnięty zostanie przetarg na budowę aktywnych przejść dla pieszych. Przejścia te ostrzegają kierowców o zbliżaniu się pieszego do pasów. Pierwsze takie przejście zamontowano w ubiegłym roku na ul. L. Kondratowicza przy Parku Bródnowskim. Teraz powstaną one w 17 kolejnych miejscach. Będą to: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Wybrzeże Helskie – most Śląsko-Dąbrowski, Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. Niepodległości – T. Lenartowicza i al. KEN – P. Telekiego. Wszystkie prace powinny zakończyć się do połowy października.
W tym roku kontynuowany będzie audyt przejść dla pieszych w następnych dzielnicach. Ubiegłoroczny audyt, obejmujący 930 przejść, zakończył się opracowaniem zaleceń do wdrożenia. Najczęściej występującym problemem okazała się ograniczona widoczność z uwagi na parkowanie pojazdów. Wśród najważniejszych zaleceń są zmiany w parkowaniu, skrócenie długości przejścia, doświetlenie, czyszczenie i konserwacja oświetlenia (w tym eliminację przeszkód dla światła w postaci np. koron drzew) oraz wymiana źródła światła.

 
(Źródło: ZDM Warszawa)