Cała treść

Studenci PW pracują nad sposobem wykrywania lodu na drodze

Zespół SPMIP z Politechniki Warszawskiej zakwalifikował się do półfinału konkursu Valeo Innovation Challenge, w kategorii „Innowacja Technologiczna”. Jest jedną z 13 wyróżnionych w ten sposób ekip, jedną z pięciu z Europy, jedyną z Polski.
Studenci pracują nad montowanym w samochodzie detektorem, który wykryje lód na jezdni, niezależnie od jego grubości i rodzaju nawierzchni. Grubość lodu nie jest tu kluczowa – najważniejsze jest jego wykrycie, ostrzeżenie o złych warunkach na drodze, a co za tym idzie – zwiększenie naszego bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o typy nawierzchni, to niezbędne będzie ich przebadanie, a następnie napisanie specjalnych algorytmów, które będą pozwalały na analizę i przetwarzanie informacji z jezdni.
W swoim projekcie zespół z PW postanowił skupić się na stanie skupienia wody na drodze, a nie tylko na pomiarze temperatury panującej w otoczeniu samochodu, co jest stosowane, ale bywa bardzo zawodne.
Zespół składa się z trzech studentów Politechniki Warszawskiej: Maksymiliana Krajewskiego z Wydziału Inżynierii Lądowej, Krystiana Rosłona z Wydziału Fizyki oraz Mateusza Zaborskiego z Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych.

 
O konkursie:
 

Valeo Innovation Challenge to międzynarodowy konkurs dla studentów, którzy za jego sprawą mają szansę stworzyć dla przemysłu motoryzacyjnego innowacyjne i użyteczne rozwiązania oraz praktyki. Pomysły można było zgłaszać w dwóch kategoriach: „Nowe zastosowanie samochodów” (New ways of using cars) i „Innowacja Technologiczna” (Technological Innovation). Konkurencja była ogromna: przysłano 1628 projektów z 80 krajów i 748 uczelni. W wyborze najlepszych prac uczestniczyło 70 ekspertów Valeo i niezależnych naukowców.

(Źródło: Politechnika Warszawska)