Na dziedzińcu stołecznego Ratusza odbyła się prezentacja dwóch autobusów o numerach 1000 oraz 1001, dostarczonych przez firmę Solaris. Pojazdy pochodzą z największego jednorazowego zamówienia w historii stołecznej komunikacji autobusowej, obejmującego 168 nowoczesnych pojazdów.
W takiej chwili, kiedy witamy
kolejne autobusy, możemy życzyć sobie, aby ten tabor służył warszawiakom
jak najlepiej. Mogę zapewnić Państwa, że to nie jest ostatnie słowo
jakie powiedziały Miejskie Zakłady Autobusowe, bo wiem, że jeszcze w
przyszłym roku planują zakup ponad 100 kolejnych pojazdów. Stawiamy
zatem na nowoczesną, komfortową komunikację, bez której metropolia taka
jak Warszawa miała szanse na dobry, szybki rozwój. – powiedział wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz. - Komunikacja
jest krwioobiegiem, który musi działać dobrze, musi dawać zadowolenie i
wygodę wszystkim tym, którzy z niej korzystają. – dodał.
Kntrakt
na dostawę 168 autobusów obejmuje 112 autobusów przegubowych Solaris
Urbino 18, 36 pojazdów Solaris Urbino 12 oraz 20 pojazdów Solbus Solcity
10. W tej chwili w Warszawie jest już 12 autobusów Solaris U18 oraz 10
Solaris U12, trwają również odbiory kolejnych zamówionych pojazdów tej
firmy. Tym samym do stolicy trafił już ponad tysiąc autobusów marki
Solaris. Warszawa jest jednym z najstarszych klientów tej firmy –
pierwszy solaris wyjechał na stołeczne ulice już w 1994 r.
Warszawiacy
jako pierwsi w kraju będą mogli korzystać z najnowszej generacji
autobusów hybrydowych marki Solaris. Zastosowanie dodatkowego napędu
elektrycznego pozwoli na zmniejszenie spalania paliwa o ponad 20
procent. W znaczący sposób spadnie też emisja spalin do atmosfery.
Zastosowany w nich silnik elektryczny jest swoistym perpetuum mobile –
wykorzystuje do swego napędu energię odzyskiwaną podczas hamowania
autobusu. Hybrydy przyjadą do stolicy w ostatniej dostawie, zaplanowanej
na początek 2012 r.
Od 2007 roku Miejskie Zakłady Autobusowe
zakupiły ponad 500 nowych autobusów. Razem z obecną dostawą będzie ich
670. Na 2012 rok planowany jest zakup kolejnych 105 pojazdów. Dzięki
autobusowym zakupom możliwe będzie zapewnienie właściwego standardu
obsługi pasażerów w rejonach, gdzie kursują jeszcze jednostki starszych
typów, które - w miarę dostarczania nowych pojazdów - będą sukcesywnie
wycofywane. W tym roku ze stołecznych ulic zniknie ponad 200 autobusów
najstarszej generacji – ikarusów, neoplanów i jelczy. Nowe autobusy
dołączą do zakupionych niedawno 128 nowych MANów i solarisów, które już
służą warszawiakom.