Omówienie koncepcji prac nad aktualizacją Strategii Rozwoju Transportu (SRT) było tematem pierwszego posiedzenia Zespołu ds. SRT. Spotkaniu, które odbyło się 28 lipca 2017 r. w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, przewodniczyła wiceminister Justyna Skrzydło. Wzięli w nim również udział Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego dla Rzeczypospolitej Polskiej oraz Karol Okoński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, przedstawiciele resortów, regionów oraz eksperci.
Zespół został powołany uchwałą Komitetu Koordynacyjnego do spraw Polityki Rozwoju w sprawie powołania międzyresortowych zespołów ds. aktualizacji i monitorowania strategii rozwoju realizujących Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.). Konieczność aktualizacji SRT wynika z przyjęcia SOR oraz potrzeby dostosowania zapisów SRT do aktualnych priorytetów Rządu RP.
Czy jest Strategia Rozwoju Transportu?
Jest to dokument, który wyznacza najważniejsze kierunki rozwoju transportu w Polsce. Strategia dotyczy wszystkich sektorów transportu: drogowego, kolejowego, lotniczego, morskiego i wodnego śródlądowego, miejskiego oraz intermodalnego.
SRT jest jedną z 9 strategii zintegrowanych i służy realizacji celów określonych w krajowych dokumentach wyższego rzędu – Długookresowej Strategii Rozwoju Kraju i Strategii Rozwoju Kraju 2020. Uwzględnia priorytety różnych polityk Unii Europejskiej – transportowej, regionalnej, innowacyjnej oraz ochrony środowiska.
Rada Ministrów przyjęła SRT 22 stycznia 2013 r.
(Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa)