Cała treść

Miejski maluch od Mercedesa

Wśród szerokiej gamy autobusów przygotowanych przez EvoBus na targi TRANSEXPO 2011 znalazł się premierowy pojazd – niskowejściowy minibus Mercedes-Benz Sprinter City 65. Ten “miejski maluch” może zabrać do 30 pasażerów, ma 7,7 m długości i napędzany jest 150-konnym dieslem.

Podczas tegorocznej edycji targów TRANSEXPO mogliśmy zobaczyć najnowszą konstrukcję Merdedesa przeznaczoną dla transportu publicznego – niskowejściowy minibus Mercedes-Benz Sprinter City 65. To najnowsza wersja popularnego minibusa, która zadebiutowała na targach IAA w Hanowerze.  Konstrukcja ta w pełni spełnia dyrektywę UE 2001/85 oraz oferuje jeszcze więcej miejsca bez żadnych podestów czy schodów. To jeden z nielicznych autobusów tej klasy, który zapewnia bezproblemowy transport osób niepełnosprawnych czy ograniczonych ruchowo. Bezpieczne wejście na pokład autobusu zapewnia szerokie, dwuskrzydłowe przednie wejście, gdzie także została zlokalizowana rampa wjazdowa dla wózków inwalidzkich czy dziecięcych. Następnie pasażerowie przechodzą do niskopodłogowej platformy środkowej, która została zoptymalizowana zarówno pod względem wyglądu i łatwości użytkowania. M.in. w trosce o osoby niepełnosprawne pierwszy rząd siedzeń jest obecnie zlokalizowany w obszarze niskiej podłogi. Kolejne miejsca są dostępne po pokonaniu jednego stopnia pośredniego.  Łączna pojemność autobusu wynosi maksymalnie 30 miejsc. Aby umożliwić szybkie wejście i wyjście z pojazdu pasażerowie mogą skorzystać dodatkowo z drugich, pojedynczych drzwi na zwisie tylnym.

Szybkie i bezpieczne podróżowanie Sprinterem 65 City po miejskich uliczkach zapewnia doskonały czterocylindrowy silnik turbodiesel z normą Euro 5 o mocy 110 kW (150 KM). Dodatkowo wszystkie minibusy Mercedesa są wyposażone w filtry cząstek stałych. Niewielka długość pojazdu – 7,7 m – powoduje, że ten „miejski maluch” idealnie nadaje się do obsługi regularnych linii w ścisłym centrum, gdzie może śmiało jeździć po najbardziej wąskich i krętych uliczkach. Sprinter 65 City to także dobra propozycja do obsługi tras peryferyjnych, o niskim obciążeniu. Wszędzie tam może bezpiecznie i komfortowo przewozić swoich pasażerów, w tym także osoby niepełnosprawne.