Cała treść

Budowa drogi ekspresowej S7 Pasłęk – Miłomłyn na finiszu

Wkrótce kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie drogi ekspresowej S7 na odcinku Pasłęk – Miłomłyn. Od początku czerwca do ruchu udostępniona jest jedna jezdnia tego odcinka. 14 lipca 2012 r. zgodnie z terminem określonym w umowie, wykonawca budowy tej drogi zgłosił gotowość zadania do odbioru. Od tego momentu rozpoczęły się procedury związane z uzyskiwaniem zezwolenia na użytkowanie, które wydaje Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Równolegle Laboratorium Drogowe GDDKiA wykonywać będzie ostatnie badania sprawdzające jakość wybudowanej drogi.
Kontrakt obejmował wykonanie 36,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2×2 z rezerwą terenu na trzeci pas ruchu. Zakres inwestycji obejmował ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7 oraz przygotowanie terenu pod 2 pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych). Odcinek Pasłęk – Miłomłyn jest II etapem budowy drogi ekspresowej S-7 Elbląg – Miłomłyn finansowanej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Do tej pory w standardzie drogi ekspresowej wykonano ponad 4 km obwodnicy Elbląga (2007) oraz 14 km na odcinku Elbląg – Pasłęk (2011). Łącznie z kończonym obecnie odcinkiem kierowcy będą mieli do dyspozycji prawie 55 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Do tej długości dojdzie jeszcze w listopadzie tego roku ponad 31 km S7 od Olsztynka do Nidzicy.
Droga  ekspresowa S7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem.

(Źródło: Generalna Dyrekcja DrógKrajowych i Autostrad)