Cała treść

Nowe czujniki przyspieszenia MEMS

Bosch przedstawia kolejną generację peryferyjnych czujników przyspieszenia stosowanych w systemach ochrony pasażerów. To już piąta generacja tych produktów od roku 1996. Najważniejszymi cechami nowych czujników cyfrowych są: większy zakres pomiaru od ±120 g do ±480 g oraz możliwość wyboru sposobu komunikacji – za pomocą interfejsu SPI lub PSI5-V1.3. Czujniki peryferyjne są montowane w skrajnym obszarze komory silnika pojazdu, na bokach lub z tyłu pojazdu – właśnie w tych miejscach mogą one odpowiednio wcześnie wykrywać ryzyko zderzenia. Czujniki piątej generacji potrafią jednak więcej niż tylko komunikować sam fakt kolizji. W ciągu paru milisekund przekazują one do sterownika poduszki powietrznej wszystkie dane, których potrzebuje układ sterujący, aby odróżnić lekką stłuczkę od poważnej kolizji. Sterownik poddaje kontroli wszystkie dane odbierane z czujnika, a następnie sterownik określa, które systemy ochrony pasażerów – poduszki przednie, czołowe czy boczne, napinacze pasów – należy aktywować.

(Źródło: Bosch)