Cała treść

2014 rok w Lublinie należał do rowerzystów miejskich!

30 listopada br. zakończył się pierwszy sezon funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego. W bieżącym roku Lublin dysponował najnowocześniejszym i drugim największym w Polsce systemem. W ciągu 2,5 miesiąca w systemie zarejestrowało się ponad 22 tysiące osób, a liczba wypożyczeń przekroczyła 128 tysięcy. Rowery powrócą na ulice miasta po przerwie zimowej – na wiosnę 2015 roku.
”System Lubelskiego Roweru Miejskiego okazał się ogromnym sukcesem. Cieszę się, że mieszkańcy korzystali z niego nie tylko jako formy rekreacji, ale także środka transportu stanowiącego alternatywę dla jazdy samochodem. To doskonale wpisuje się w realizowany przez Lublin program rozwoju przyjaznej środowisku komunikacji” – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
Od 19 września, kiedy Lubelski Rower Miejski został uruchomiony, lublinianie sięgali po jednoślady aż 128 664 razy. W sumie do systemu „zapisało się” 22 218 osób. Jak podaje operator wypożyczalni, firma Nextbike Polska, przez cały okres funkcjonowania LRM-y były wypożyczane średnio, co 47 sekund! Warto jednak zwrócić uwagę, że w październikowym szczycie (74 393 wypożyczenia w tym miesiącu) ta średnia była jeszcze korzystniejsza – rowerzyści wypożyczali rowery przeciętnie, co 39 sekund! Dzienny rekord odnotowano 9 października, kiedy liczba wynajmów wyniosła 3 647. Najaktywniejszy użytkownik ma obecnie na koncie 354 wypożyczenia, a aż sześciu rowerzystów przekroczyło liczbę 200 wynajmów.
”Otwarcie systemu rowerów miejskich w Lublinie, było dla nas w tym roku największym wyzwaniem, ponieważ z 40 stacjami i 400 rowerami to nie tylko druga największa inwestycja tego typu w Polsce, ale również najnowocześniejsza sieć wypożyczalni w naszym kraju m.in. z uwagi na monitoring, stacjonarne biuro obsługi klienta czy dostępność tandemów” – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. ”Czujemy satysfakcję, ponieważ wysiłek się opłacił, o czym najlepiej świadczy popularność LRM. W październiku i listopadzie jedynie w Warszawie odnotowywaliśmy większe zainteresowanie rowerami miejskimi. To dobry prognostyk na przyszły sezon” – dodaje.
Projekt LRM powstał w ramach projektu Europejska Stolica Turystyki Rowerowej współfinansowany ze środków unijnych. W ramach ESTR powstało blisko 30 km dróg rowerowych. Dzięki LRM wielu mieszkańców i uczniów lubelskich szkół mogło uczestniczyć w szkoleniach z bezpiecznej jazdy rowerem po mieście, które były także wspierane przez Nextbike Polska.

(Źródło: Urząd Miasta Lublin)