Cała treść

Nowa kampania KE na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Obszaru Miejskiego

Komisja Europejska rozpoczęła wczoraj swoją kampanię na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Obszaru Miejskiego w 31 państwach.  Głównym celem nowej kampanii KE jest promowanie korzyści z łączenia różnych środków transportu. Hasło kampanii to ,,Do the Right Mix’’. ‘’Chcemy zachęcić ludzi do zmiany ich sposobu poruszania się po mieście. Kampania ta będzie impulsem dla lokalnych, regionalnych oraz krajowych działań uświadamiających, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu współczesnej mobilności. Ważne jest, aby promować różnorodność w wyborze codziennych środków transportu miejskiego’’- mówił Siim Kallas wiceprzewodniczący komisji ds. transportu.
Fundusz nagród, który będzie wspierał działania w ramach kampanii to 500 000 euro. Pieczę nad tą inicjatywą sprawuje Generalna Dyrekcja ds. Mobilności i Transportu, a jej sponsorem jest  Intelligent Energy Europe Programme – unijny program wsparcia dla nie-technologicznych działań w dziedzinie efektywności energetycznej i odnawialnych źródeł energii. Kampania  na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Obszaru Miejskiego związana jest z Europejskim Tygodniem Mobilności, który jak co roku trwa od 16 do 22 września i kończy się Dniem Bez Samochodu. Więcej informacji na temat kampanii tutaj.

 

(Źródło: Polis)